CollectorsGuild

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Post your "translation needed" here

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

    Originally posted by pauke View Post
    Verleihung des Ritterkreuzes des Kriegsverdienstkreuzes an Hauptsturmfuehrer Teschl
    4 Panzer Div.
    Beniwka 26 Okt. 43

    Hptstrmfhr. Teschl receives the RK of the War Service Cross
    ...Hi Pauke....only one thing....
    Are you sure that is written "Hauptsturmfuehrer" just because is e WSS grade and in pics is for sure an Heer official.....
    Just to know....I don't read german at all......
    Regards
    Giorgio

    Comment


      Here is the pics.....
      Regards
      Giorgio
      Attached Files

      Comment


        Could it be " Hauptwerkmeister Teschl " ?

        Gerdan

        Comment


          Gens

          Nice pic Giorgio,the Oberst on the left would say Dr Karl Mauss at the time
          with 4th PzDiv.
          Harmel

          Comment


            trans

            Hauptwerkmeister it is thanks to Gerdan! It always helps to see the photo as well!

            Comment


              Originally posted by pauke View Post
              Hauptwerkmeister it is thanks to Gerdan! It always helps to see the photo as well!
              Yes, you're right......
              and again thanks to everyone for the help....
              All my best
              Giorgio

              Comment


                Been staring myself blind on this. Hope someone can help

                Uploaded with ImageShack.com

                Comment


                  With Mauss is Anton Sextel (Heeres-Hauptwerkmeister in Panzer-Instandsetzungkompanie of Panzer-Regiment 35).
                  He reciver RKKvK w. swords on 13.09.1943 and fell on 22.8.1944 in fights for Paris.

                  Lado

                  Comment


                    # 5715

                    " Prellung li.(inkes) Fußgelenk durch Zünden(?) Pz. Granate u.(nd) Splitter li. Fußsohle"

                    Gerdan

                    Comment


                      # 5715

                      The second entry:

                      " A. G. Spliter Rücken "

                      Gerdan

                      Comment


                        Originally posted by LadislavS69 View Post
                        With Mauss is Anton Sextel (Heeres-Hauptwerkmeister in Panzer-Instandsetzungkompanie of Panzer-Regiment 35).
                        He reciver RKKvK w. swords on 13.09.1943 and fell on 22.8.1944 in fights for Paris.

                        Lado
                        Hi Lado....
                        Thanks to you as welll......
                        All my best
                        Giorgio

                        Comment


                          # 5710

                          Here the curriculum vitae of Hauptwerkmeister Anton Sextl:

                          " Anton Sextl, Heereshauptwerkmeister
                          I./Panzer-Regiment 35
                          Rußland, den 15.8.1943

                          Lebenslauf
                          ========
                          Ich wurde am 26.7.1904 als Sohn des Oberbahnmeisters Josef Sextl in Ingolstadt geboren. Nach Besuch der Volkshauptschule in Ansbach trat ich 1917 in die Fahrzeugfabriken Ansbach-Nürnberg (Faun-Werke) in Ansbach in die Lehre ein. Nach Vollendung meiner dreijährigen Lehrzeit legte ich die Gesellenprüfung mit gutem Erfolg ab. Bis 1927 war ich bei den Faun-Werken als Automechaniker und Einfahrer tätig. Anschließend war vom 26.10.27 bis 22.12.28 als Monteur bei der Fa. Schön u. Co. in Pirmasens tätig. Vom 7.12.36 bis 9.11.38 war ich als Vorhandwerker beim Panzer-Regiment 3 in Bamberg beschäftigt. Am 10.11.38 wurde ich als Heereswerkmeister in eine Planstelle eingewiesen. Am 1.11.39 wurde ich zum Heeresoberwerkmeister und am 1.8.42 zum Heereshauptwerkmeister ernannt.

                          Im Jahre 1936 legte ich die Meisterprüfung mit sehr gutem Erfolg ab. Ich bin Teilnehmer am Einmarsch „Oesterreich“ und an den Feldzügen Polen, Frankreich und seit dem 22.6.41 am Ostfeldzug.

                          Für den Einsatz „Oesterreich“ wurde ich mit der Erinnerungsmedaille an den 13. März 1937 beliehen. Nach dem Westfeldzug erhielt ich das Kr.Verd.Kr. II.Kl. m.Schw., am 1.9.42 wurde mir das Kr.Verd.Krz. I.Kl. m.Schw. verliehen. Für den Winterkrieg 1941/42 erhielt ich die Ostmedaille. Bei einem Einsatz im Februar 43 in vorderster Linie erwarb ich mir das E.K. II.Kl.

                          gez. Anton Sextl "

                          Gerdan

                          Comment


                            Wow..wonderful Gerdan...
                            Thanks so much indeed
                            All my best Giorgio

                            Comment


                              Same from me. Thanks alot Gerdan. Its much appreciated

                              Comment


                                Hello!

                                Can anyone read this?

                                Thank you!
                                Attached Files

                                Comment

                                Users Viewing this Thread

                                Collapse

                                There are currently 18 users online. 0 members and 18 guests.

                                Most users ever online was 8,717 at 11:48 PM on 01-11-2024.

                                Working...
                                X