GeneralAssaultMilitaria

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sonnenschutzhut for distress Luftwaffe

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

more Pictures....

Sonnenhut Fund Bdi. 9.jpg

Sonnenhut Fund Bdi. 11.jpg

more Pictures...

Sonnenhut Fund Bdi. 5.jpg

Sonnenhut Fund Bdi. 10.jpg

Comment

more Pictures....

Sonnenhut Fund Bdi. 7.jpg

Sonnenhut Fund Bdi. 8.jpg

Comment

Dear collector community,
        as I have already reported in the report on the antifreeze ointment for aviators, here are the other finds. http://dev.wehrmacht-awards.com/foru...d.php?t=818585

Now here is the Sonnenschutzhut for distress. There is a slight Sun, who has sewn a spring wire at the edge of the brim. This hat is rotated to an 8 and so amalgamated. By sewn chin strap it can then be held together. Also, the chin strap is used to hold, if it is placed. The chin strap could be guided by the brim of his hat to both sides. Just as I have seen in WAF, here a similar hat was already presented. This was beige on one side and dark blue on the other. This explains why the chin strap could be worn on both sides. I myself have also been introduced to another sun. This has but sewed a mosquito veil on the brim and at the end of the mosquito curtain tieback is a sewn to this pulling together. This has the colors White (Arctic) and Brown (desert). Unfortunately, I got on this any further information. The Sun has the number 415 615 Fl and was housed in the larger rescue rafts. But the fighter pilot had partially carried such a sun in their one-man boat.
        I also have to set an original recording, where an Air Force member wearing a sunhat such. But this appearance to be a solid color, like my.
        Have fun watching.
        Esau

Hallo liebe Sammlergemeinschaft,
        wie ich ja schon in dem Bericht über die Frostschutzsalbe für Flieger berichtet habe, hier nun die weiteren Fundstücke. http://dev.wehrmacht-awards.com/foru...d.php?t=818585

Hier ist nun der Sonnenschutzhut für Seenot. Es ist ein leichter Sonnenhut, der einen Federdraht am Rand der Hutkrempe vernäht hat. Diese Hut wird zu einer 8 gedreht und so zusammengelegt. Mit dem angenähten Kinnband kann er dann zusammen gehalten werden. Auch dient das Kinnband zum Festhalten, wenn er aufgesetzt ist. Das Kinnband konnte nach beiden Seiten durch die Hutkrempe geführt werden. So wie ich im WAF gesehen habe, wurde hier auch schon ein ähnlicher Hut vorgestellt. Dieser war Beige auf der einen Seite und Dunkelblau auf der anderen. Das erklärt, warum das Kinnband auf beiden Seiten getragen werden konnte. Ich selber habe hier auch schon einen anderen Sonnenhut vorgestellt. Dieser hat aber einen Moskitoschleier an der Hutkrempe angenäht und am Ende des Moskitoschleiers ist ein Zugband eingenäht, um diesen zusammen zu ziehen. Dieser hat die Farben Weiß (Arktis) und Braun (Wüste). Leider habe ich über diesen keine weiteren Informationen bekommen. Der Sonnenhut hat die Fl Nummer 415615 und war in den größeren Rettungsschlauchbooten untergebracht. Aber auch die Jagdflieger hatten teilweise einen solchen Sonnenhut in ihrem Einmannschlauchboot mitgeführt.
        Ich habe auch noch eine Originalaufnahme mit eingestellt, wo ein Luftwaffenangehöriger einen solchen Sonnenhut trägt. Dieser schein aber einfarbig zu sein, wie meiner.
        Viel Spaß beim Ansehen.
        Esau

Sonnenhut Fund Bdi. 2.jpg

Sonnhut Foto 1943.jpg

Comment

Hi K.

Thanks for showing this great items!

Best regards,
          Lukas

Comment

Users Viewing this Thread

Collapse

There is currently 1 user online. 0 members and 1 guests.

Most users ever online was 10,032 at 08:13 PM on 09-28-2024.

Working...
          X