more Pictures....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Trinkwasserflaschenbehälter 10 - Fl 413902
Collapse
X
-
Trinkwasserflaschenbehälter 10 - Fl 413902
Good evening,
Today I once again a very interesting piece of equipment of the Luftwaffe.
There is a bottled water container 10. This piece of equipment is now bringing out again a few questions.
The interesting thing about the container is that the coolant level and on the inside of the lid has an air force decrease (Punches).
Now the questions that would interest me very much:
If a collector ever seen such a container, perhaps photographs on original?
What bottled water would come in here (glass bottles, I would rule out ever)?
If a collector images or ideas what these bottles could? Material, shape, etc.
Is it possibly just a test pattern - I would exclude most likely because you can vaguely see a four-digit serial number.
Dimensions of container:
Height: 29.5 cm
Width: 23 cm
Depth: 18 cm
I would be happy as ever about every mail, answer or opinion.
Have a nice evening ....
Esau
Guten Abend,
heute habe ich wieder einmal ein sehr interessantes Ausrüstungsteil der deutschen Luftwaffe.
Es handelt sich um einen Trinkwasserflaschenbehälter 10. Dieses Ausrüstungsteil bringt nun wieder einige Fragen hervor.
Interessant an dem Behälter ist auch, dass dieser am Behälter selbst und an der Innenseite des Deckels eine Luftwaffen Abnahme aufweist (Schlagstempel).
Nun die Fragen, die mich sehr interessieren würden:
Hat ein Sammler einen solchen Behälter schon einmal gesehen, vielleicht auf Original Fotoaufnahmen?
Welchen Mineralwasserflaschen würden hier hinein kommen (Glasflaschen würde ich schon einmal ausschließen)?
Hat ein Sammler Bilder oder Ideen, wie diese Flaschen aussehen könnten? Material, Form etc.
Handelt es sich eventuell nur um ein Versuchsmuster – das würde ich höchstwahrscheinlich ausschließen, da man vage eine vierstellige Werknummer erkennen kann.
Maße vom Behälter:
Höhe: 29,5 cm
Breite: 23 cm
Tiefe: 18 cm
Ich würde mich wie immer über jede Zuschrift, Antwort oder Meinung freuen.
Einen schönen Abend….
Esau
Comment
Users Viewing this Thread
Collapse
There are currently 2 users online. 0 members and 2 guests.
Most users ever online was 10,032 at 08:13 PM on 09-28-2024.
Comment