Warning: session_start(): open(/var/cpanel/php/sessions/ea-php74/sess_6f475b285a5517c3651004f6c06b410b553aa83d46bff968, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in /home/devwehrmacht/public_html/forums/includes/vb5/frontend/controller/page.php on line 71 Warning: session_start(): Failed to read session data: files (path: /var/cpanel/php/sessions/ea-php74) in /home/devwehrmacht/public_html/forums/includes/vb5/frontend/controller/page.php on line 71 help on this swordfish? - Wehrmacht-Awards.com Militaria Forums
GeneralAssaultMilitaria

Announcement

Collapse
No announcement yet.

help on this swordfish?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

help on this swordfish?

kan somebody tell me if this is a original swordfish cap badge it is 100% silver no marks on the back
    tanks
    jerry
    http://shop.kapaza.be/militaria-shop/

Waarde Buurman,

Moeilijk te zeggen van dit soort stukken.
    Is geen officiële aanmaak, niet fabrieksmatig.
    Emblemen zoals op de getoonde foto werden door de bemanning zelf aan boord gemaakt.
    Lijkt mij meer een aluminium-legering dan echt zilver, de speld is er ook erg éénvoudig opgezet.
    Dit soort emblemen zou ik enkel vertrouwen als ik ze uit eerste hand zou hebben, van een bemanningslid zelf, en dan nog kan ook hij het stuk later na de oorlog gemaakt hebben als een herinnering.
    Er zijn ook officiële stukken in omloop, met emaile, en soms ook een hersteller, maar zelfs zulke emblemen worden bij bosjes nagemaakt.
    Dit soort neppers zijn vaak op ebay te vinden, ik weet niet of de man nog bestaat, maar onder de naam Obermaschinist, waren er veel te koop.
    Op betselling laten maken kon ook bij hem.

Persoonlijk zou ik deze waar je vraag over gaat laten voor wat het is, lijkt mij geen origineel exemplaar.

met vriendelijke groet
    Eric-jan Bakker

Comment

hallo
      bedank voor de inlichtingen,ik heb deze laten testen bij een juwelier en die heeft mij gegarandeerd dat het zuiver zilver is
      mvg
      jerry

Comment

Originally posted by jfj-militaria
        hallo
        bedank voor de inlichtingen,ik heb deze laten testen bij een juwelier en die heeft mij gegarandeerd dat het zuiver zilver is
        mvg
        jerry
        Hoi Jerry,

Fijn om te horen dat er hier de betere materialen gebruikt zijn, maar zelfs een edel-metaal geeft nog geen garantie dat het een origineel stuk uit de oorlog is.
        En ook zilver is een betrekkelijk zacht metaal, en makkelijk te bewerken, met betere en mooiere afwerkingsmogelijkheden dan aluminium.

800 duits gehalte, 935 hollands, 1000 is puur en dat is super zacht hoor !

Afijn we weten nu waar het van gemaakt is, enkel de periode is niet te bepalen, en in zo'n geval "wat de gek er voor wil geven" - iets voor een liefhebber, of iemand die er wel in geloofd.

gr
        Eric-Jan

Comment

hey eric
          bedankt voor de info,het is redelijk hard als ik mij goed eriner is het 800,de badge heb ik van mijn overleden vader die een fervent kriegsmarine verzamelaar was.normaal gezien waren al zijn stuken die hij in zijn verzameling had origineel maar ja zoals het reeds gedeurt bij overlijdens vind ik niets meer terug van papieren .mvg
          jerry

Comment

Hallo
            Very very innteresting .

I thought thise forum was suposed to be in english .

best regards
            Kjetil Gulli

Comment

hello
              sorry but the answer on mij kwestion was in dutch so y answer in dutch
              regards
              jerry

Comment

Users Viewing this Thread

Collapse

There are currently 3 users online. 0 members and 3 guests.

Most users ever online was 10,032 at 08:13 PM on 09-28-2024.

Working...
              X