BunkerMilitaria

Announcement

Collapse
No announcement yet.

German Cross question

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

No history on it - bought it here on the forum.

to Dietrich:
    do i understand it correct, that you are beside the fabric part say that the wreath is original?
    as i have never had before a casted wreath in hand which i was aware of beeing made before the end of the war.

Comment

Christian,

bis auf den Kranz ist das Kreuz in allen Einzelheiten 100% so wie es sein muss. Man kann die Befestigungsfaeden sehen, alles ist stimmig. Der Kranz ist nicht, wie ueblich, ein Hohlkranz von Juncker (oder Junckerstil) sondern scheint gegossen zu sein, und zwar nach einem mir nicht bekannten Vorbild.
      Die Befestigung des Kranzes ist ebenfalls so, wie es sein muss (4 Stifte). Es gibt jetzt nur zwei Moeglichkeiten:

- das Kreuz ist in allen Teilen vor Mai 1945 hergestellt (was ich denke), oder
      - irgendeiner hat den Originalkranz entfernt und einen gegossenen Kranz angebracht, ohne das Kreuz sonderlich zu beschaedigen. Warum, wieso, weshalb erschliesst sich mir nicht ... Macht null Sinn!

Mehr kann ich dazu nicht sagen, ausser dass ich kein Problem mit dem kreuz in meiner Sammlung haette.
      B&D PUBLISHING
      Premium Books from Collectors for Collectors

Comment

English please.
        pseudo-expert

Comment

Hy Dietrich,
          got it.
          Thanks a lot.
          Christian

Comment

Originally posted by kRazor View Post
            Hi Don,Christian purchased this Cross from me,i got it from Spencer Victory (Victorymilitaria) not long ago,i can ask Spencer of the history,i believe he is a member here on WAF.

kind regards,

Eddie
            Please do so. If it is a vet bring back I would be interested in the timeline.
            pseudo-expert

Comment

Users Viewing this Thread

Collapse

There is currently 1 user online. 0 members and 1 guests.

Most users ever online was 10,032 at 08:13 PM on 09-28-2024.

Working...
            X