Warning: session_start(): open(/var/cpanel/php/sessions/ea-php74/sess_1f02cefc35fd6260b293a1d321961b85c4299911a6fbd363, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in /home/devwehrmacht/public_html/forums/includes/vb5/frontend/controller/page.php on line 71 Warning: session_start(): Failed to read session data: files (path: /var/cpanel/php/sessions/ea-php74) in /home/devwehrmacht/public_html/forums/includes/vb5/frontend/controller/page.php on line 71 Luftwaffe HAS 16 Oxygenation in parachute jump - Wehrmacht-Awards.com Militaria Forums
demjanskbattlefield

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luftwaffe HAS 16 Oxygenation in parachute jump

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Luftwaffe HAS 16 Oxygenation in parachute jump

Dear collector,
    I need help again. Unfortunately failed requests in the Wehrmacht Awards. There I was offered help, unfortunately I have received no information. Too bad!

Therefore, I start a new experiment with images.
    Here I have the HAS. 16 unit (vertical take-off protector), which served to provide the pilots with oxygen when he had to jump from great heights Unfortunately, I have very little documentation about this. I would like to know how this unit is attached to the seat cushion parachute. Was also fleeced the seat cushion or more buttoned and worn? As was done with the lower Fallschirmberiemung incorporated /? When the seat cushion on the buttoned parachute had (with snaps), the strapping is pulled through the central opening of the seat cushion. As it was in the use of the HAS 16 unit. Could each seat cushion parachute to be taken?
    There are many questions that interest me. I would appreciate answers.
    Thanks in advance.
    I have a nice weekend.
    Greetings esau52 / Kai
    PS: search for this device nor the connector etc.

Hallo liebe Sammler,
    ich brauche wieder einmal Hilfe. Leider schlugen Anfragen im Wehrmachts-Awards fehl. Dort bot man mir Hilfe an, leider habe ich bis heute keine Informationen erhalten. Schade !!
    Deshalb starte ich einen neuen Versuch mit Bildern.
    Hier habe ich das HAS 16 Gerät (Höhen-Absprung-Sauerstoffgerät), was dazu diente, den Piloten mit Sauerstoff zu versorgen, wenn er aus großen Höhen abspringen musste. Leider habe ich hierüber sehr wenige Unterlagen. Ich möchte gerne wissen, wie dieses Gerät am Sitzkissenfallschirm befestigt wird. Wurde zusätzlich das Sitzkissen abgeknöpft oder darüber geknöpft und getragen? Wie wurde die untere Fallschirmberiemung mit eingearbeitet / geführt? Wenn man das Sitzkissen auf den Fallschirm geknöpft (mit Druckknöpfen) hatte, wurde die Beriemung durch die Mittelöffnung des Sitzkissens gezogen. Wie war es aber bei der Verwendung mit dem HAS 16 Gerät. Konnte jeder Sitzkissenfallschirm dazu genommen werden?
    Es sind viele Fragen, die mich interessieren. Ich würde mich über Antworten freuen.
    Vielen Dank im Voraus.
    Ich wünsche ein schönes Wochenende.
    Viele Grüße esau52 / Kai
    PS: Suche zu diesem Gerät noch das Anschlussteil etc.
    Attached Files

moin,

in der bedienungsvorschrift wird der " sitzbänderfallschirm " in verbindung mit dem HAS genannt und die funktion des HAS beschrieben. die lösung deiner frage wird also der sitzbänderfallschirm sein. ich habe allerdings keine ahnung wie der aufgebaut ist.

man könnte vermuten, das der HAS mit dem herkömmlichen sitz- und rückenfallschirm nicht zu verwenden ist.

gruss
    fw190

Comment

Jim Murray hast so einer ..

http://dev.wehrmacht-awards.com/foru...der+55&page=15

Jos.

Comment

Originally posted by Jos Le Conté View Post
        Posts 209-211 if your display set-up is reversed.

Comment

Hi there!

Originally posted by Esau View Post
          When the seat cushion on the buttoned parachute had (with snaps), the strapping is pulled through the central opening of the seat cushion. As it was in the use of the HAS 16 unit. Could each seat cushion parachute to be taken?
          I have ever ask to myself the same thing...

However a very nice, interesting and rare item!

Cheers!

Comment

Has 16

Good evening,

Thanks for this info. I know the pictures and I had already written to Mr Jim Murray. Unfortunately, my inquiries were negative and I have not received a response. Maybe the questions are not even arrived.
            I hope that I have better luck in this way and still get some answers.
            In a Japanese book the HAS is to be seen 16 device even in conjunction with a RH 28. Is interesting to note that the shield is worn on the chest. If there is no impediment to the (copyright) I would like to see the pictures once.
            Have a nice evening
            Greeting Esau

Guten Abend,

vielen Dank für diese Info. Ich kenne die Bilder und ich hatte auch schon Herrn Jim Murray angeschrieben. Leider verliefen meine Nachfragen negativ und ich habe noch keine Antwort erhalten. Vielleicht sind die Anfragen auch nicht angekommen.
            Ich hoffe sehr, dass ich auf diesem Wege mehr Glück habe und noch ein paar Antworten erhalte.
            In einem japanischen Buch ist das HAS 16 Gerät sogar in Verbindung mit einem RH 28 zu sehen. Interessant ist hierbei, dass der Schirm auf der Brustseite getragen wird. Wenn dem nichts entgegensteht (Urheberrechte) würde ich gerne die Bilder mal zeigen wollen.
            Einen schönen Abend
            Gruß Esau

Originally posted by Jos Le Conté View Post

Comment

Users Viewing this Thread

Collapse

There is currently 1 user online. 0 members and 1 guests.

Most users ever online was 10,032 at 08:13 PM on 09-28-2024.

Working...
            X