Warning: session_start(): open(/var/cpanel/php/sessions/ea-php74/sess_9f1ed44293dfa11ee971038f8002013f46c79af40784a604, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in /home/devwehrmacht/public_html/forums/includes/vb5/frontend/controller/page.php on line 71 Warning: session_start(): Failed to read session data: files (path: /var/cpanel/php/sessions/ea-php74) in /home/devwehrmacht/public_html/forums/includes/vb5/frontend/controller/page.php on line 71 Help! Please translate this letter. - Wehrmacht-Awards.com Militaria Forums
Lakeside Trader - 2nd Banner

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Help! Please translate this letter.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Help! Please translate this letter.

Hello all,

This letter is in my Soldbuch.
    Please translate this.

camomania
    Attached Files

1
    Attached Files

Comment

Eidesstattliche Erklärung

An Eidesstatt gebe ich für den am 31.12.1994 für tot erklärten Hans Schmidt als sein Kamerad folgende Erklärung ab. Im Oktober 1939 habe ich mich um die Aufnahme zur Schutzpolizei des dt. Reiches beworben. Am 01.04.1940 wurde ich mit Hans Schmidt als Polizeianwärter dem Pol. u. Ers. Regiment 84 unterstellt. Nach erfolgter militärischer Ausbildung begann 1941 die polizeiliche Schulung, welche nach 8 Monaten erfolgreich abgeschlossen wurde.
      Als Polizeibeamte wurden wir für 12 Jahre zum aktiven Polizeidienst verpflichtet und erhielten unserer Friedensgebührnisse aus der Polizeikasse in Gleiwitz / Sachsen.
      Am 22.06.42 wurde unser Pol. Bat. dem 9./SS Pol.-Schtz.-Rgt. 2 unterstellt, wo im Nordabschnitt Russlands das Schicksal Hans Schmidt ereilte.

Ich selbst besitze weder einen Verpflichtungsschein, noch sonstige Unterlagen hierüber aus meiner damaligen Polizeidienstzeit.

Statement

For Hans Schmidt, whos death was declared for the 31.12.1944, I give the following statement as his comrade. I voluntiered in october 1939 for the police-units of the german reich. At 01.04.1940 I, together with Hans Schmidt, was commanded als Polizei-trainee to the Police- and Replacement Regiment 84. After our military training (was finished) began in 1941 die training for police, wich we finished successfull after 8 months. Being now policemen, we received our „peacetime-payment“ out of the police-bank of Gleiwitz / Saxonia.
      At 22.06.42 our Police-Battalion was ordered to the 9./SS Police-Schützen-Regiment 2, where hans Schmidt met his destiny in the nort-area Russia.

I for myself neither own any written order (for being sent to the SS), nor any other docs of my duty time at the police.

Comment

Thank you so much.
        Great translation!!

camomania

Comment

Users Viewing this Thread

Collapse

There is currently 1 user online. 0 members and 1 guests.

Most users ever online was 10,032 at 08:13 PM on 09-28-2024.

Working...
        X